2013-11-28 13:18:00

Kviz

„Znanjem spašavamo svijet“

Z znanjem rešimo svet“

Kviz je nastao za potrebe Međunarodnog projekta „Zajedno gradimo bolji svijet“. Osmislila ga je, pitanja sastavila i kviz napravila knjižničarka Adela Granić, uz savjete Lydije Lugar prof. biologije. Na slovenski jezik pitanja i upute prevele su Andreja Dobnikar i Špela Čekada Zorn. Tema kviza je ekologija. Natjecala su se po tri učenika iz OŠ Brezovica pri Ljubljani, OŠ Edhema Mulabdića iz Sarajeva i tri učenika iz naše Škole.

Kviz se sastoji od osam igara: 1. Tko je na slici, 2. Višestruki izbor (I. dio), 3. Spoji parove, 4. Višestruki izbor (II. dio), 5. Ulovite leptire, 6. Budimo osviješteni potrošači, 7. Tko je to, 8. Točno / netočno

Prva igra: Tko je na slici

U ovoj igri cilj je što prije otkriti koja se u svijetu ugrožena životinja nalazi na slici. Polja se nasumično sama otvaraju, a natjecatelji pokušavaju što prije odgonetnuti o kome je riječ. Ako je odgovor točan ekipa dobiva 1 bod, a ako je odgovor netočan nastavljamo dalje dok ne dobijemo točan odgovor.

Druga igra: Višestruki izbor

U ovoj igri na svako pitanje ponuđena su 4 odgovora od kojih je točan samo jedan. Ekipe odgovaraju istovremeno nakon zvučnog signala i to tako da podignu karton na kojem je slovo ispred odgovora za koji misle da je točan.  Za točan odgovor dobiva se 1 bod. 

Treća igra: Spoji parove

Slajd je podijeljen na dva dijela. Na svakom dijelu je po 8 slika zaštićenih životinja koje obitavaju na područjima naših država. Važno je zapamtiti njihov raspored. Na sljedećem slajdu polja s životinjama bit će prekrivena. Polja na gornjem dijelu slajda označena su slovima abecede, a na donjoj brojevima od 1 do 8. Svaka ekipa pokušava spojiti što više parova odabirući slovo i broj (na primjer A3, G6). Ukoliko pronađu iste slike one ostaju otkrivene, a ako se ispod odabranih polja ne nalaze, polja se ponovno prekrivaju i ekipa pokušava ponovno.

Pobjeđuje ekipa koja otkrije najviše parova i osvaja 3 boda.

Četvrta igra: Višestruki izbor

U ovoj igri na svako pitanje ponuđena su 4 odgovora od kojih je točan samo jedan. Ekipe odgovaraju istovremeno nakon zvučnog signala i to tako da podignu karton na kojem je slovo ispred odgovora za koji misle da je točan.  Za točan odgovor dobiva se 1 bod. 

Peta igra: Ulovite leptire

Na slajdu je 30 sličica, po 10 sličica zaštićenih leptira koji žive u našim državama.

Svaka ekipa dobila je kovertu u kojoj je slika leptira. Na slajdu je 30 leptira, od svake vrste po 10. Trebate zapamtiti njihov raspored i u 10 pokušaja otkriti što više leptira. Raspored je svaki put drugačiji. Ekipa koja otkrije najviše svojih leptira osvaja 3 boda, druga 2 i treća 1 bod.

Šesta igra: Budimo osviješteni potrošači

Između 2 proizvoda natjecatelji biraju onaj koji je ekološki prihvatljiviji. Nakon što vide proizvode, odmah podižu list sa slovom A ili B koji označava točan odgovor po mišljenu natjecatelja.  Sve ekipe odgovaraju na ista pitanja.  Svaki točan odgovor  donosi 1 bod.

Sedma igra: Tko je to

U ovoj igri natjecatelji trebaju pogoditi o kojoj zaštićenoj životinji naših krajeva je riječ. Voditelj kviza čita po jednu rečenicu. Ako ekipa zna odgovor kaže ga, ako ne, pogađa sljedeća ekipa. Ako i oni ne znaju, voditelj čita 2. rečenicu i nastavlja dalje sve dok jedna od ekipa ne pogodi o kome je riječ. Ekipa koja prva pogodi o kojoj životinji je riječ dobiva 1 bod. 

Osma igra: Točno - netočno

Posljednja igra je Točno – netočno. Voditelj kviza pročita jednu tvrdnju, a natjecatelji moraju odlučiti je li ta tvrdnja istinita ili ne. Svoje mišljenje učenici potvrđuju dizanjem lista na kojem slovo T za točno i N za netočno. 

Nakon svake igre na slajdu se zbrajaju bodovi. Konačni pobjednik u kvizu je ekipa koja osvoji najviše bodova.

Kviz je premijerno izveden u OŠ Brezovica pri Ljubljani u sklopu Međunarodnog projekta „Zajedno gradimo bolji svijet“ u Brezovoj dvorani koju su, pored sudionika projekta ispuni učenici posljednje trijade (7., 8. i 9. razreda).

Adela Granić, prof. i dipl. bibliotekar

 

 


Osnovna škola Marije i Line Umag