2009-02-13 00:00:00

PROJEKTNI TJEDAN

U studenom 2008. organizirali smo projektni tjedan na temu prijevoza. Učenici su sudjelovali u radu različitih radionica te iskušavali svoje vještine na biciklističkom poligonu.

 

PROJEKTNI TJEDAN NA TEMU PRIJEVOZA      Kao eko-škola s dugogodišnjim statusom (treća generacija eko-škola, 5 godina aktivnog statusa) navikli smo na održavanje projektnog tjedna svake godine. Ove godine smo kao temu odabrali „Prijevoz – put prema održivom načinu življenja“, a ona obrađuje problematiku doprinosa zaštiti okoliša popularizacijom održivih oblika prijevoza. Takvi oblici prijevoza ne uzrokuju opasnosti za živa bića te ne ugrožavaju kakvoću prirodnih resursa na Zemlji. Riječ je, prije svega, o pješačenju, vožnji bicikla i korištenju javnog prijevoza.           U tjednu od 17. do 21. studenoga 2008. organizirali smo nekoliko projektnih dana. Tih dana nije bilo nastave već su učenici sudjelovali u radionicama ili iskušavali svoje vještine vožnje bicikla na poligonu. Održano je sveukupno 30 različitih radionica za razrednu nastavu (od toga 13 u područnim školama) i 33 za predmetnu nastavu. Učenici su unaprijed birali radionice u čijem radu žele sudjelovati. Pridružili su im se i neki roditelji. Svaki je učitelj te nekoliko djelatnika stručne službe pripremilo drugačiju radionicu. Izbor je bio širok, od vrlo korisne i konkretne radionice o održavanju bicikla na kojoj su mnogi učenici prvi puta zakrpali gumu, preko istraživanja utjecaja prijevoza na onečišćenje mora, tla i zraka mjerenjem koncentracija različitih tvari u moru, tlu i zraku do vrlo apstraktne radionice o gradu iz mašte na kojoj su učenici osmislili nove oblike održivog prijevoza. Na kraju svake radionice provedena je evaluacija.         Za učenike predmetne nastave organizirano je natjecanje u biciklističkim vještinama na poligonu. Dok su 5. i 6. razredi u ponedjeljak 17. studenoga imali radionice, 7. i 8. razredi su se natjecali na poligonu, a u utorak, 18. studenoga radili su u radionicama, dok su 5. i 6. razredi pokazivali kako se snalaze na biciklu. Natjecanje je provedeno na 4 zadatka: što sporija vožnja po ravnoj crti, vožnja osmice, vožnja oko stupića s trakom i paralelni slalom.         Izdvojit ćemo neke radionice koje su učenici ocijenili izrazito visokim ocjenama.       U područnoj školi Kmeti održane su dvije radionice. U likovno-plesnoj radionici učenici su od kartonskih kutija, crvenog i zelenog papira izradili semafore. Zatim su s tim rekvizitima vježbali ples na pjesmu „Semafor“ Ljiljane Goran. Za drugu je radionicu g. Dario Klabot, inovator iz obližnjeg sela (Marija na Krasu), dovezao neobične bicikle koje je sam izradio. Demonstrirao je sastavljanje i način vožnje na njima, nakon čega su učenici vozili bicikle.         U predmetnoj nastavi održana je radionica na kojoj su se učenici najprije upoznali s pojmovima, znakovima, zakonom i propisima vezanim uz bicikliste (iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama), zatim naučili što je to ispravan bicikl i sigurna vožnja, pravilno ponašanje u prometu, vrste bicikala te povijesni pregled bicikala. Slijedila je vožnja biciklima dijelom biciklističke staze “Blago umaške rivijere”, od škole do najzapadnije točke Hrvatske (Rt Lako, Savudrija). Putem su učenici evidentirali označenost i prohodnost staze.             Učenicima je interesantna bila i radionica školske psihologinje „Stres u prometu“. Najprije su sami učenici sastavili anketu o stresnim situacijama u prometu koristeći tehniku kreativnog mišljenja „zapisivanje ideja“. Zatim su proveli anketiranje među ostalim učenicima i djelatnicima škole te obradili podatke. Došli su do zanimljivih rezultata. Najstresniju situaciju za naše učenike i djelatnike predstavlja prespora vožnja drugih sudionika u prometu, a najmanje stresa u njima izaziva kada netko priča na mobitel dok vozi.         U razrednoj nastavi su najviše ocjene dobile dvije radionice - „Vratite nam dječje igralište“ i „Slikom do slike - slikovnica“. U prvoj su učenici osmislili priču i izradili lutke te uvježbali i izveli lutkarsku predstavu. U drugoj su radionici sudjelovali prvašići. Pokazali su svoja crtačka umijeća izradom slikovnice.         Visoko je ocijenjena i likovna radionica „Eko-vlak“ na kojoj su učenici učili o vlakovima na ekološki prihvatljiv pogon te ujedno izgradili jedan od otpadnog materijala.         Projektni su dani protekli u ugodnom ozračju. Učenici su uživali baveći se aktivnostima koje ih ispunjavaju i dajući maha svojoj kreativnosti. Naravno, činjenica da nije bilo klasične nastave, učenja i domaćih zadaća, je „malo“ pomogla.  

Osnovna škola Marije i Line Umag