2022-11-15 10:53:01 Obilježavanje I ove školske godine obilježili smo Mjesec hrvatske knjige u suradnji s učiteljicom Željkom Čikeš. Mjesec hrvatske knjige tradicionalna je i najveća manifestacija u Hrvatskoj posvećena knjizi. Od 15. listopada do 15. studenoga u mnogim hrvatskim knjižnicama, pa tako i u našoj školskoj knjižnici obilježavamo ovaj mjesec raznolikim radionicama i projektima s ciljem približavanja knjige i poticanja čitanja kod naših učenika. Jedna od aktivnosti koje smo provele u mjesecu posvećenom knjizi je projekt TJEDAN ČITANJA od 7. do 11. studenoga 2022. godine.
1. dan – Izrada straničnika (7. studenoga 2022.) Prvi dan u Tjednu čitanja, učenici su ponovili abecedu, a nakon toga slijedio je likovni rad - izrada straničnika gdje je svaki učenik imao zadatak napraviti straničnik s jednim slovom abecede. Straničnike smo izrađivali kao poklon prilikom posjete dječjem vrtiću Duga što je planirano za zadnji dan u Tjednu čitanja. Ishodi: Učenik piše riječi školskim rukopisnim pismom (OŠ. HJ. A.2.4.) Učenik koristi tople i hladne boje u crtanju dizajna straničnika, koristi flomastere (OŠ. LK. A.1.1. i OŠ. LK. A.2.1.)
2. dan – Izrada leksikona (8. studenoga 2022.) Učiteljica Željka zajedno sa knjižničarkom Majom upoznaje učenike s pojmom leksikona, promatraju neke primjere izrade školskih leksikona te zadaju učenicima aktivnost u kojoj moraju izraditi vlastiti razredni leksikon. Učenici su uz pomoć učiteljica osmislili pitanja vezana za temu, a to je knjiga i čitanje. Primjeri pitanja jesu: Voliš li čitati?, Jeli ti netko od starijih ukućana čitao?, Čitaš li nešto drugo osim lektire i što?, Kupuješ li neki časopis i koji? Koliko često posjećuješ školsku knjižnicu? Ishodi: Učenik usvaja nove riječi i razumije značenje riječi leksikon (OŠ. HJ. A.2.5.) Učenik piše velikim školskim rukopisnim pismom svoj leksikon (OŠ. HJ. A.2.4.)
3. dan – Čitanje ulomaka iz najdraže slikovnice/knjige (9. studenoga 2022.) Treći dan našeg Tjedna učenici su trebali donijeti svoju najdražu slikovnicu ili knjigu. Na školskom dvorištu podijeli smo ih u pet skupina te je svaki učenik na početku uvodno upoznao ostale s odabirom. Nakon toga slijedilo je čitanje i pronalaženje nepoznatih riječi uz objašnjenje istih. Ishodi: Učenik čita odabrane tekstove tematski prikladne razvoju dobi i interesima te izdvaja nepoznate riječi (OŠ. HJ. A.2.3.) Učenik preporučuje knjigu drugim učenicima (OŠ. HJ. B.2.3.)
4. dan – Izrada igre U potrazi za izgubljenom knjigom. (10. studenoga 2022.) Učenici su imali zadatak kreativno urediti šablonu za igru, osmisliti pravila igre, izraditi izlazne kartice s pitanjima te izraditi pijune za igru. Igra je osmišljena tako da igraju dvije ekipe, a bacanjem kockice kreću se ucrtanim poljima. Ako na polju imaju zadatak, trebaju podići izlaznu karticu na kojoj je postavljeno pitanje iz poznavanja lektire i nekih nastavnih sadržaja iz Hrvatskog jezika. Ishodi: Učenik piše upitne rečenice u skladu s pravilima igre (OŠ. HJ. A.2.4.) Učenik koristi ponavljanje i izmjenu likova na plohi, koristi flomastere (OŠ. LK. A.2.1.)
5. dan – Posjet dječjem vrtiću (11. studenoga 2022.) Zadnji dan obilježili smo posjetom dječjem vrtiću Duga. Učenica Julija Ritoša pročitala je slikovnicu Figaro, mačak koji je hrkao, dok su ostali učenici oponašali likove iz slikovnice. Nakon pročitanog, uslijedilo je poklanjanje straničnika i druženje s vrtićkom skupinom Tintilinići. Ishodi: Učenik čita odabrane tekstove tematski prikladne razvoju dobi i interesima te izdvaja nepoznate riječi (OŠ. HJ. A.2.3.) Učenik izvodi gibanje i mijenjanje položaja tijela u prostoru (OŠ. TZK. A.2.1.)
Foto: Maja Lalić |
Osnovna škola Marije i Line Umag |