2024-05-22 09:11:52

Aktivnosti

FOLLOW-UP AKTIVNOSTI NAKON ZAVRŠENOG STRUKTURIRANOG TEČAJA The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools“ u Dublinu, Irska

 

Nakon edukacije u Dublinu, prof. talijanskog jezika Martina Baljak, učiteljica u zvanju mentora, implementirala je u redovnu te dodatnu i dopunsku nastavu znanja i vještine koje je usvojila na tečaju. 

Aktivnost 1: Kreativno i iskustveno učenje, kritičko razmišljanje i suradničko učenje

Na dodatnoj nastavi u sklopu projekta Zavičajne nastave, učenice Maris Vižintin i Emma Markežić iz 7.B razreda te učenik Erik Zakinja iz 7.E razreda izradili su „Moje malo istarsko selo“. Učenici su izradili maketu jednog istarskog sela (kuća, vrt, staja, jezero, putevi, dvorišta, polja…) te su napisali nazive dijelova sela na talijanskom i hrvatskom jeziku i na dijalektu istro-veneto. Kroz projekt učenici su savladali vokabular na stranom jeziku kroz metodu „learning by doing“ (iskustveno učenje) te ih se kontinuirano poticala na kritičko razmišljanje i suradničko učenje tijekom projektiranja i izrade samog sela. Također su razvijali komunikacijske vještine, što je važan temelj za suradnju i suradničko učenje.

 

 

Aktivnost 2: Sketch notes - kreativno učenje

Na strukturiranom tečaju polaznici su upoznali tehniku učenja i podučavanja „sketch noting“ - tehnika se odnosi na vizualno učenje te predstavlja kreativan grafički proces pomoću kojega svaki pojedinac može usvojiti pojmove ili riječi koje mu trebaju (kombinacija riječi i slika/crteža). U razredima 5.D i 5.E obrađen je vokabular jedne cjeline upravo koristeći tu tehniku. Ista je preporučena kod učenika koji imaju individualizirani ili prilagođeni pristup kako bi na kreativniji i jednostavniji način savladali gradivo.

 

   

 

Aktivnost 3: Korištenje Reader – writer - speaker tehnike u nastavi talijanskog jezika te ostalih metoda učenja kroz igru

Još jedna tehnika koju je profesorica savladala na tečaju nosi naziv reader - writer - speaker. Na nastavi se radi s učenicima u grupama. Svaka grupa ima 3 člana te svaki član ima svoju ulogu. Jedan član sluša/čita upute za rad te objašnjava ostatku grupe što moraju napraviti u zadatku, drugi član grupe piše (odgovore, dijalog, natuknice - ovisno o zadatku), a treći član to izlaže ostalima. Aktivnost je provedena na dodatnoj nastavi te na redovnoj nastavi.

Osim aktivnosti s kojima se profesorica upoznala na tečaju, u smislu kreativne nastave često se kod nje jezik uči kroz igru. Tako je na satovima dodatne ili dopunske nastave neophodno širiti vokabular s igrom memory (nađi antonima) ili slaganje rečenica pomoću slika ili slaganje priče s kockama te na kraju širenje vlastitog znanja opće talijanske kulture kvizovima o Italiji. Osim igara, kreativna nastava provodi se u nižim razredima pomoću tehnike paper dolls – gdje učenici samostalno izrađuju manekene ili manekenke te ih po izradi opisuju (usmeno ili pisano) te na taj način savladavaju i usvajaju redovno gradivo.

 

   

   

Tekst i fotografije: Martina Baljak, prof. u zvanju mentora


Osnovna škola Marije i Line Umag