2024-09-30 10:35:09

Mobilnost na Malti

U sklopu Erasmus+ projekta  POVEŽIMO SE!​ LET'S CONNECT! 

prof. Manda Vuk putovala je na Maltu (Valletta) na strukturirani tečaj

od 29. srpnja do 2. kolovoza 2024. godine

U sklopu Erasmus+  projekta Let's connect prof. Manda Vuk provela je pet dana na strukturiranom tečaju na Malti (Valletta) pod nazivom "Non formal education methods and innovative digital tools for CLIL nad cultural education". Tečaj je organizirala "Enjoy Italy" ( www.enjoyitaly.org ) pod vodstvom Alessandra Gariana. Sudionici tečaja su učiteljice i profesori iz odgojno obrazovnih ustanova za djecu i odrasle iz Rumunjske, Italije, Mađarske, dvije kolegice iz Hrvatske (Koprivnica), ali iz različitih obrazovnih ustanova i naša kolegica Manda Vuk iz Umaga. Prvi dan je protekao u predstavljanju voditelja tečaja i svih sudionika. Voditelj Alessandro podsjetio je sudionike na sam raspored održavanja radionica. Nakon utvrđivanja rasporeda uslijedilo je pojedinačno predstavljanje država, gradova i obrazovnih institucija iz kojih dolaze sudionici tečaja. Učiteljica Manda Vuk predstavila je naš grad i našu školu kroz kratki vide uradak koji je pripremila prije odlaska na strukturirani tečaj. Sudionici su razmijenili znanja o drugim obrazovnim sustavima i praksama i time je zaključen prvi dan strukturiranog tečaja.

Drugi dan edukacije "Non-formal education methods and innovative digital tools for CLIL and Cultural education" započeo je podjelom u dvije grupe. Voditelj Alessandro Gariano govorio je o ključnim kompetencijama i vještinama učitelja u 21. stoljeću. Istaknuo je suradničko učenje, rad u grupama i preokrenutu učionicu (naveo je primjere). Objasnio je rad digitalnog alata "SELFIE for TEACHERS". Radi se o alatu za podršku učenju u digitalnom dobu, a omogućuje samorefleksiju za učitelje osnovnih i srednjih škola. Drugi je dan protekao u grupom radu na računalima. Polaznici su učili koristiti digitalne alate za nastavu: Padlet, StoryJumper, Bookcreator, TPT, ScreenPal i Nearpod.

Treći dan edukacije organizirana je radionica neformalnog obrazovanja. Radionica je  uključivala aktivnosti izvan i unutar učionice. Voditelj tečaja u uvodnom je dijelu objasnio što je neformalno obrazovanje. Posebno je istaknuo da neformalno obrazovanje obuhvaća nastavu izvan učionice, aktivno sudjelovanje učenika, angažman, timsku suradnju i osobni izbor jer je to način na koji stječu različite vještine i sposobnosti. Neformalno obrazovanje uključuje i dramske postupke u nastavi kao što su dramsko-pedagoške igre ili ekspresivno kazalište. Dramski postupci u nastavi omogućuju učenicima uvid u vlastite postupke i bolje razumijevanje postupaka drugih što ih navodi na promišljanje o osjećajima, definiranju problema i pronalasku rješenja. Nakon teorijskog dijela uslijedio je rad u paru s kolegicom Monicom iz Italije (Genova). Zadana je igra "City bingo". Igra je obuhvaćala rad izvan učionice i unutar učionice  (istraživanje, suradničko učenje, organizacija, donošenje odluka, rješavanje problema, kreativnost). Rezultati igre su prezentirani u jednom od digitalnih alata.

Četvrti dan edukacije predviđen je za obilazak Vallette uz stručno vodstvo Alessandra Gariana. Startna pozicija bila je Cordoba, jedna od najstarijih kafeterija u Valletti. Krenuli smo niz trg sv. Jurja i Palače Velikog majstora iz 16.st. u kojoj se danas nalazi Ured predsjednika Malte.

Zbog svog položaja u Sredozemnom moru Malta je bila meta raznih osvajača. Glavni grad Valletta nosi naziv po Jeanu Parisotu de la Valettu, vođi ivanovaca ili malteških vitezove koji je imao veliku ulogu u obrani Malte od Turaka. Malta je izgrađena pod utjecajem raznih kultura koje su željele vladati njome (Feničana, Rimljana, vitezova ivanovca, Arapa, Francuza, Britanaca...) Sve do 1964. g. Malta je bila pod Britancima. Cijeli grad Valletta je pod zaštitom UNESCO -a. Ima oko 320 spomenika. Posjetili smo neke od njih: Palaču Velikog majstora, konkatedralu svetog Ivana, anglikansku katedralu sv. Pavla, Palaču Auberge de Castille et Leon, Kazalište Manoel (jedno od najstarijih u Europi), crkvu  Gospe od Pobjede, bastione i zidine koje okružuju grad, prekrasne malteške balkone i dr. Malta je većinsko katolička zemlja ( 85%). Kršćanstvo je na otok proširio sveti Pavao u 1. st po. Kr. Simbol otoka je malteški križ s osam vrhova koji simboliziraju junaštvu i pomaganje. Valletta grad bogate povijesti i impresivne arhitekture.

Peti dan edukacije "Non formal education methods and innovative digital tools for CLIL and cultural education" bio je predviđen za radionicu digitalnog pripovijedanja. Digitalno pripovijedanje uključuje vizualne elemente, glazbu, glasovne i druge audio zapise, video isječke, slike, tekst, animaciju i interaktivne elemente. Učenici uz pomoć digitalnog alata  koji omogućuje korištenje svih navedenih elemenata mogu kreirati odlično narativno, multimedijsko iskustvo koje može motivirati i educirati druge učenike. Radila sam u paru s kolegom Tiborom (profesor matematike i fizike) iz Mađarske. Usvojili smo vještine korištenja odličnog digitalnog alata "Simpleshow". Pomoću tog digitalnog alata može se kreirati animirani  video zapis pretvaranjem teksta na određenu temu u video zapis. Svi parovi imali su određeno vrijeme da kreiraju svoju priču koju će uz pomoć "Simpleshow" alata pretvoriti u animirani video zapis. Voditelj edukacije objasnio nam je rad u još nekoliko digitalnih alata kao što su: Coggle (izrada mentalnih mapa), Quizizz i  Ouizlet (izrada zadataka i kvizova). Na kraju edukacije razmijenili smo kontakte, a voditelj Gariano zbog svoje ekološke osviještenosti podijelio je certifikate u digitalnom  obliku. Iz Vallette odlazim s novim vještinama, iskustvima, uspomenama i poznanstvima.

Tekst: Manda Vuk, prof.


Osnovna škola Marije i Line Umag