2019-06-21 11:50:34

Novo 2019.

IZAZOVI UČENJA STRANOGA JEZIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI

Autor: Yvonne Vrhovac Godina izdanja: 2019.     Knjiga je namijenjena studentima filoloških grupa, učiteljima i nastavnicima stranih jezika, ali i drugim stručnjacima u obrazovnom sustavu. Među 60-ak autorica koje su radile na knjizi, svoj doprinos dale su i dvije učiteljice iz naše škole. Profesorice Martina Baljak i Marina Jurišević napisale su članak Igra u nastavi talijanskoga jezika.   „Knjiga je namijenjena akademskim čitateljima iz područja filologije i to prije svega nastavnicima stranih jezika, ali može biti zanimljiva i drugim stručnjacima koji se interdisciplinarno bave učenjem stranih jezika kao što su npr. lingvisti, psiholozi, logopedi i pedagozi. Dakako, ona će biti i dobar udžbenik za studente odgovarajućih studijskih grupa. Može se pretpostaviti da je krug potencijalnih čitatelja vrlo velik te da će knjiga biti svima njima korisno i informativno štivo. Teorijski su prilozi pisani odgovarajućim znanstvenim diskursom, a praktični prikazi upotrebljavaju jasne metodičke upute i primjere, bilo verbalne, bilo slikovne. Dakle, knjiga je pisana tako da je diskurs prilagođen i znanstvenicima i nastavnicima praktičarima, ali ona može biti nastavni priručnik za metodičke kolegije za studente, buduće nastavnike stranih jezika, tijekom studija na neofilološkim nastavničkim smjerovima. Uz svaki prilog navodi se popis korištene literature što je korisna informacija za čitatelja jer on može potražiti i konzultirati se s izvornicima, a, osim toga, popis dodatne literature omogućuje zainteresiranim čitateljima podrobnije informiranje o temi koja se u pojedinom prilogu obrađuje. Konačno, valja reći da knjiga Yvonne Vrhovac i suradnica Izazovi učenja stranoga jezika u osnovnoj školi predstavlja vrijedno izvorno znanstveno djelo kojim se promiče nastava stranih jezika u ranom uzrastu u skladu s općim europskim nastojanjima te će sigurno imati velik broj čitatelja među znanstvenicima kao izvorno znanstveno djelo, među nastavnicima stranih jezika kao glotodidaktički priručnik i među studentima kao sveučilišni udžbenik.“ prof. emeritus dr. sc. Damir Horga Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Osnovna škola Marije i Line Umag