2019-06-28 10:15:49

Erasmus+ Love Life

Aktivnosti u OŠ Marije i Line u sklopu Modula 2 projekta „Love Life“ pod nazivom „Love yourself“ – Voli samog sebe

U ožujku, travnju, svibnju i lipnju Erasmus+ grupa pod vodstvom učiteljica Alenke Banić Juričić, Martine Baljak, Sanje Ošaben, Jelene Paić, Aurike Matković i Jelene Rukavina radila je usporedo na Modulu 2 projekta („Love yourself“)  i na modulu 3 („Love your body“). Ovdje ćemo opisati sve aktivnosti koje su odrađene vezano za Modul 2.

Modul 2 -  Voli samog sebe zasniva se na upoznavanju metoda i pristupa kako pobošljati vlastito blagostanje, razviti pozitivan stav prema životu i uspješno se znati nositi sa stresom i životnim problemima. Kako bi razvili pozitivan stav prema životu i svijetu koji nas okružuje, moramo prvo zavoljeti sebe i tada ćemo voljeti i život. Moramo znati ovladati svojim emocijama, pobijediti stresne situacije i truditi se uvijek pozitivno razmišljati. Kao pripremu za dovršetak ovog modula koristili smo razne aktivnosti i radionice iz programa mindfulness terapije temeljene na usredotočenoj svjesnosti.

Pojam „usredotočena svjesnost“ (engl. mindfulness) odnosi se na stanje svijesti s pažnjom usmjerenom prema vlastitim iskustvima (tjelesne senzacije, misli, osjećaji) ili prema okolini u sadašnjem trenutku sa stavom neprosuđivanja i prihvaćanja. Iako je usredotočena svjesnost prisutna u tradiciji meditacije religija Istoka i Zapada već više od 2500 godina, terapije bazirane na usredotočenoj svjesnosti (engl. mindfulness based therapy – MBT) uvedene su u suvremenu medicinsku primjenu tek krajem 1970-tih godina. MBT uključuju različite tehnike i intervencije od sjedeće meditacije, vježbi disanja, do meditacije pokreta i primjene usredotočene svjesnosti u svakodnevnom životu i aktivnostima. Istraživanja potvrđuju da MBT imaju pozitivne učinke kod mentalnih poremećaja kao što su depresija, anksiozni poremećaji, poremećaji hranjenja, ovisnosti u odraslih te djece i adolescenata, iako je kod djece i mladih učinak nešto manji nego kod odraslih. Usredotočena svjesnost smanjuje stres kod odraslih i djece te je korisna i u prevenciji mentalnog zdravlja (škole, obrazovanje, roditeljstvo, radna mjesta, trudnoća, zatvori), jer poučavanje kako se nositi s frustrirajućim situacijama primjenjujući tehnike usredotočene svjesnosti pomaže u suočavanju sa stresom u sadašnjem i budućem životu.

 

Modul 2 nas je trebao odvesti na mobilnost u Veliku Britaniju, što bi našim učenicima bilo izuzetno zanimljivo obzirom da marljivo uče engleski jezik, međutim, škola iz Velike Britanije se povukla iz projekta kad je projekt već prošao  i svakoj od pet škola koje u njemu sudjelujemo, pripala je zadaća odraditi na razini škola pojedine dijelove iz 2. modula. Tako je našoj školi dodijeljen zadatak obraditi na kreativan način aktivnost „Meditation - The Sound of Nature“ metodom meditacije u prirodi koristeći zvukove, mirise i ljepote prirodnog okruženja. Inače, u Velikoj Britaniji mnoge škole su već uvele program mindfulnessa u svoje kurikulume upravo iz gore navedenih razloga.

 

Aktivnosti na razini škole

Naša psihologinja Jelena Rukavina održala je tijekom svibnja i lipnja četiri radionice s učenicima koji su četvrtkom 7. i 8. sat sudjelovali u radu Erasmus grupe. Prva radionica Pozitivna slika o sebi održana je 9. 5. 2019. i sadrži vježbe imaginacije i relaksacije te vježbe za razvoj vlastitog i međusobnog samopoštovanja.

Druga radionica, održana 16. 5. 2019., nosi naziv  Pismo budućem ja i usmjerena je ka podizanju svijesti o vlastitoj vrijednosti i životnim ciljevima koje smo si zamislili i želimo ih ostariti u budućnosti. U nastavku se nalazi fotografija na kojoj učenici pišu pismo budućem ja.

 

Treća radionica održana je 23. 5. 2019. i zove se Ja i drugi. Usmjerena je na razvoj komunikacije i suradničkog odnosa među učenicima. U nastavku su fotografije s održane radionice.

 

Sve gore opisane radionice služile su kao uvod u četvrtu radionicu Meditacija uz zvukove prirode , a osmišljena je prema načelima mindfulnessa. U nastavku se nalazi nekoliko fotografija.

 

Napomena:  Detaljniji opis svih radionica nalazi se u privitku ovog dokumenta.

Kao i u sve druge aktivnosti na razini škole, u Modul 2 „Love yourself“ uključile su se i pojedine učiteljice razredne i predmetne nastave.

Učiteljica Marina Batalija provela je tijekom svibnja niz aktivnosti u 4. b razredu: vježbe dubokog disanja, pjevanje opuštajućih pjesmica, meditaciju sa zvonom, smijeh kao terapija priotiv stresa te promatranje oblaka. Glavni ishodi ovih vježbi su jačati zdrav emocionalni i intelektualni razvoj, jačati pamćenje, koncentraciju i pažnju, kontrolirati negativne misli, jačati samopouzdanje i samopoštovanje te pronaći unatarnji mir. Učiteljica je snimila i nekoliko kratkih video uradaka čime je dokumentirala svoje aktivnosti. Detaljniji opis aktivnosti nalazi se u privitku, a u nastavku se nalazi fotografija s provedenih aktivnosti.

Učiteljica Željka Čikeš održala je radionicu i vođenu meditaciju za učiteljice Volim Tebe, volim sebe čiji ishod je bio opuštanje i relaksacija uz vođenu meditaciju. S 2. d razredom održala je vođenu meditaciju u blizini mora usmjerenu na opuštanje i osluškivanje zvukova i mirisa mora koje nas okružuje. Aktivnost je dokumentirana s nekoliko kratkih video uradaka.

 

 

Učiteljica Mirela Jovičić iskoristila je boravak u prirodi za vrijeme izleta petaša i osmislila kratke vježbice opuštanja osluškujući i udišući zvukove i mirise prirode. U nastavku se nalaze fotografije.

 

 

Učiteljica Alenka Banić Juričić je na satovima engleskog jezika u petim razredima provodila desetominutnu vježbicu za podizanje samopouzdanja pod nazivom Osjećaj vlastite vrijednosti u sklopu koje su učenici u pet rečenica opisivali prijatelje u razredu koristeći samo afirmativne i pozitivne rečenice. Svaki sat smo metodom slučajnog odabira odabrali učenika o kojem ćemo pozitivno govoriti, a ostali učenici bi dizanjem ruku na glas izgovarali rečenice o svom prijatelju iz razreda. Učenicima se pozitivno iznošenje činjenica o drugima te slušanje pozitivnih izjava o samome sebi veoma svidjelo, a ujedno je realiziran ishod iz stranog jezika – uporaba present simple tense-a i priloga učestalosti u izjavnoj rečenici (treće lice), što je učenicima uvijek teže objasniti i osvijestiti uporabu.

Učiteljica Smiljka Šantek Mekinić iu PŠ Kmeti i njezini učenici 2. i 3. razreda posjetili su NP Brijuni. Na Velom Brijunu učiteljica je snimila trenutke opuštanja u čudesnoj tišini prirode. Učenici su punim plućima udisali čarobne mirise koji su ih okruživali te osluškivali zvukove prirode.

 

Autorica tekst: Alenka Banić Juričić, prof. mentor

 

Preuzeto sa službene Facebook stranice projekta Erasmus+ Love Life koju vodi koordinatorica projekta za našu školu Alenka Banić Juričić, prof. mentor.


Osnovna škola Marije i Line Umag