Erasmus+ Love Life
Autor: Maja Lalić, 28. 6. 2019.
Aktivnosti u OŠ Marije i Line u sklopu Modula 2 projekta „Love Life“ pod nazivom „Love yourself“ – Voli samog sebe
U ožujku, travnju, svibnju i lipnju Erasmus+ grupa pod vodstvom učiteljica Alenke Banić Juričić, Martine Baljak, Sanje Ošaben, Jelene Paić, Aurike Matković i Jelene Rukavina radila je usporedo na Modulu 2 projekta („Love yourself“) i na modulu 3 („Love your body“). Ovdje ćemo opisati sve aktivnosti koje su odrađene vezano za Modul 2.
Modul 2 - Voli samog sebe zasniva se na upoznavanju metoda i pristupa kako pobošljati vlastito blagostanje, razviti pozitivan stav prema životu i uspješno se znati nositi sa stresom i životnim problemima. Kako bi razvili pozitivan stav prema životu i svijetu koji nas okružuje, moramo prvo zavoljeti sebe i tada ćemo voljeti i život. Moramo znati ovladati svojim emocijama, pobijediti stresne situacije i truditi se uvijek pozitivno razmišljati. Kao pripremu za dovršetak ovog modula koristili smo razne aktivnosti i radionice iz programa mindfulness terapije temeljene na usredotočenoj svjesnosti.
Pojam „usredotočena svjesnost“ (engl. mindfulness) odnosi se na stanje svijesti s pažnjom usmjerenom prema vlastitim iskustvima (tjelesne senzacije, misli, osjećaji) ili prema okolini u sadašnjem trenutku sa stavom neprosuđivanja i prihvaćanja. Iako je usredotočena svjesnost prisutna u tradiciji meditacije religija Istoka i Zapada već više od 2500 godina, terapije bazirane na usredotočenoj svjesnosti (engl. mindfulness based therapy – MBT) uvedene su u suvremenu medicinsku primjenu tek krajem 1970-tih godina. MBT uključuju različite tehnike i intervencije od sjedeće meditacije, vježbi disanja, do meditacije pokreta i primjene usredotočene svjesnosti u svakodnevnom životu i aktivnostima. Istraživanja potvrđuju da MBT imaju pozitivne učinke kod mentalnih poremećaja kao što su depresija, anksiozni poremećaji, poremećaji hranjenja, ovisnosti u odraslih te djece i adolescenata, iako je kod djece i mladih učinak nešto manji nego kod odraslih. Usredotočena svjesnost smanjuje stres kod odraslih i djece te je korisna i u prevenciji mentalnog zdravlja (škole, obrazovanje, roditeljstvo, radna mjesta, trudnoća, zatvori), jer poučavanje kako se nositi s frustrirajućim situacijama primjenjujući tehnike usredotočene svjesnosti pomaže u suočavanju sa stresom u sadašnjem i budućem životu.
Modul 2 nas je trebao odvesti na mobilnost u Veliku Britaniju, što bi našim učenicima bilo izuzetno zanimljivo obzirom da marljivo uče engleski jezik, međutim, škola iz Velike Britanije se povukla iz projekta kad je projekt već prošao i svakoj od pet škola koje u njemu sudjelujemo, pripala je zadaća odraditi na razini škola pojedine dijelove iz 2. modula. Tako je našoj školi dodijeljen zadatak obraditi na kreativan način aktivnost „Meditation - The Sound of Nature“ metodom meditacije u prirodi koristeći zvukove, mirise i ljepote prirodnog okruženja. Inače, u Velikoj Britaniji mnoge škole su već uvele program mindfulnessa u svoje kurikulume upravo iz gore navedenih razloga.
Aktivnosti na razini škole
Naša psihologinja Jelena Rukavina održala je tijekom svibnja i lipnja četiri radionice s učenicima koji su četvrtkom 7. i 8. sat sudjelovali u radu Erasmus grupe. Prva radionica Pozitivna slika o sebi održana je 9. 5. 2019. i sadrži vježbe imaginacije i relaksacije te vježbe za razvoj vlastitog i međusobnog samopoštovanja.
Druga radionica, održana 16. 5. 2019., nosi naziv Pismo budućem ja i usmjerena je ka podizanju svijesti o vlastitoj vrijednosti i životnim ciljevima koje smo si zamislili i želimo ih ostariti u budućnosti. U nastavku se nalazi fotografija na kojoj učenici pišu pismo budućem ja.
Treća radionica održana je 23. 5. 2019. i zove se Ja i drugi. Usmjerena je na razvoj komunikacije i suradničkog odnosa među učenicima. U nastavku su fotografije s održane radionice.
Sve gore opisane radionice služile su kao uvod u četvrtu radionicu Meditacija uz zvukove prirode , a osmišljena je prema načelima mindfulnessa. U nastavku se nalazi nekoliko fotografija.
Napomena: Detaljniji opis svih radionica nalazi se u privitku ovog dokumenta.
Kao i u sve druge aktivnosti na razini škole, u Modul 2 „Love yourself“ uključile su se i pojedine učiteljice razredne i predmetne nastave.
Učiteljica Marina Batalija provela je tijekom svibnja niz aktivnosti u 4. b razredu: vježbe dubokog disanja, pjevanje opuštajućih pjesmica, meditaciju sa zvonom, smijeh kao terapija priotiv stresa te promatranje oblaka. Glavni ishodi ovih vježbi su jačati zdrav emocionalni i intelektualni razvoj, jačati pamćenje, koncentraciju i pažnju, kontrolirati negativne misli, jačati samopouzdanje i samopoštovanje te pronaći unatarnji mir. Učiteljica je snimila i nekoliko kratkih video uradaka čime je dokumentirala svoje aktivnosti. Detaljniji opis aktivnosti nalazi se u privitku, a u nastavku se nalazi fotografija s provedenih aktivnosti.
Učiteljica Željka Čikeš održala je radionicu i vođenu meditaciju za učiteljice Volim Tebe, volim sebe čiji ishod je bio opuštanje i relaksacija uz vođenu meditaciju. S 2. d razredom održala je vođenu meditaciju u blizini mora usmjerenu na opuštanje i osluškivanje zvukova i mirisa mora koje nas okružuje. Aktivnost je dokumentirana s nekoliko kratkih video uradaka.
Učiteljica Mirela Jovičić iskoristila je boravak u prirodi za vrijeme izleta petaša i osmislila kratke vježbice opuštanja osluškujući i udišući zvukove i mirise prirode. U nastavku se nalaze fotografije.
Učiteljica Alenka Banić Juričić je na satovima engleskog jezika u petim razredima provodila desetominutnu vježbicu za podizanje samopouzdanja pod nazivom Osjećaj vlastite vrijednosti u sklopu koje su učenici u pet rečenica opisivali prijatelje u razredu koristeći samo afirmativne i pozitivne rečenice. Svaki sat smo metodom slučajnog odabira odabrali učenika o kojem ćemo pozitivno govoriti, a ostali učenici bi dizanjem ruku na glas izgovarali rečenice o svom prijatelju iz razreda. Učenicima se pozitivno iznošenje činjenica o drugima te slušanje pozitivnih izjava o samome sebi veoma svidjelo, a ujedno je realiziran ishod iz stranog jezika – uporaba present simple tense-a i priloga učestalosti u izjavnoj rečenici (treće lice), što je učenicima uvijek teže objasniti i osvijestiti uporabu.
Učiteljica Smiljka Šantek Mekinić iu PŠ Kmeti i njezini učenici 2. i 3. razreda posjetili su NP Brijuni. Na Velom Brijunu učiteljica je snimila trenutke opuštanja u čudesnoj tišini prirode. Učenici su punim plućima udisali čarobne mirise koji su ih okruživali te osluškivali zvukove prirode.
Autorica tekst: Alenka Banić Juričić, prof. mentor
Preuzeto sa službene Facebook stranice projekta Erasmus+ Love Life koju vodi koordinatorica projekta za našu školu Alenka Banić Juričić, prof. mentor.
Koncept_radionice_-_ja_i_drugi_23.5.docx (14.02 KB)
Koncept_radionice_-_minduflness.docx (17.98 KB)
Koncept_radionice_-_pismo_buducem_ja_16.5.2019.docx (13.01 KB)
Koncept_radionice_-_pozitivna_slika_o_sebi_9.5.2019.docx (183.87 KB)
Meditacija_u_4._b_razredu-_izvjesce_uciteljice_Marina_Batalija.docx (2.11 MB)
VAŽNO ! Na poveznici
učenici i roditelji mogu samostalno preuzeti i ispisati e potvrdu o statusu redovitog učenika/ice škole.
Potvrde koje su izdane putem eDnevnika zamjenjuju u potpunosti potvrdu iz škole u svim pravnim poslovima te za izdavanje potvrde više nije potrebno podnositi zahtjev školi.
Svoje dijete za usluge u Službi školske i adolescentne medicine naručiti putem aplikacije Terminko.
Klikom na sličicu otvorit će vam se njihova mrežna stranica.
E- SPOMENICA 2019-2020.pdf
E- SPOMENICA 2020-2021.pdf
E-SPOMENICA 2021-2022-.pdf
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Zahtjev roditelja za opravdanje izostanka ucenika s nastave.doc
Zahtjev za ispis iz izbornog predmeta .docx
Zahtjev ISPIS IZ PRODUZENOG BORAVKA.docx
Zahtjev za prestanak koristenja SK.MARENDE.docx
Zahtjev nostrifikacija.docx
Zahtjev za pristup informacijama.doc
Zahtjev roditelja za upis djeteta izvan upisnog podrucja.docx
OBRAZAC opravdanje izostanka ucenika POVRATAK U SKOLU.docx
OBRAZAC SUGLASNOST IZBORNA NASTAVA roditelji 2021.docx
Zahtjev za ispis iz izbornog predmeta 2021.docx
UPISNICA u osnovnu skolu.docx
Upisnica u 1.razred osnovne skole.docx
ISPISNICA iz OS Marije i Line Umag -Umago.docx
Odluka Uciteljskog vijeca o zabrani koristenja mobitela 2023.pdf
Predupisnica za skolsku 2024. 2025.docx
GDPR-PRAVILNIK-SKOLA.pdf
GDPR obavijest za roditelje ucenika skole.docx
Politika privatnosti OS Marije i Line, Umag PDF.pdf
Odluka o imenovanju sluzbenika za zastitu osobnih podataka 2023.pdf
Izvjesce o imenovanju sluzbenika za zastitu osobnih podataka 2023.pdf
Izjava o zastiti osobnih podataka OS Marije i Line 2023.pdf
Politika privatnosti OS Marije i Line, Umag 2023.pdf
Ukupno: 3012042
Ovaj mjesec: 9824
Ovaj tjedan: 2081
Danas: 126
Ukupno: 3012042