Strukturirani tečaj
Autor: Jelena Paić, 20. 3. 2024.
Strukturirani tečaj „The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools“ u Irskoj prof. mentorice Martine Baljak
U sklopu Erasmus+ projekta 2023-1-HR01-KA122-SCH-000133818 POVEŽIMO SE!
LET'S CONNECT! – Let's Collaborate on New Needs in Education and Creative Teaching projekta KA112 prof. mentor Martina Baljak krenula je na prvi od 4 planirana strukturirana tečaja.
Tečaj pod nazivom „The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools“ održao se u Dublinu, Irska, a organizirala ga je Europass Teacher Academy. Eedukacija je trajala od 4. do 9. ožujka 2024. Osim Hrvatske na tečaju su sudjelovali profesori, ravnatelji i treneri iz Danske, Španjolske, Grčke, Slovače te Réuniona.
Prvi dan edukacije tekao je u uvodnom tonu. Na samom početku predstavila se prof. McCann koja je vodila strukturirani tečaj. Polaznicima je dala nekoliko osnovnih informacija o tijeku edukacije i o zanimljivostima Dublina. Dio polaznika se predstavio prvi dan, dok se dio predstavio tijekom tjedna. Prof. Baljak izabrana je da predstavi Hrvatsku i Umag prvi dan.
Nakon uvodnog dijela prof. McCann krenula je s edukacijom te se raspravljalo o Gardnerovoj teoriji, odnosno o vrstama inteligencije i Sinekovoj teoriji o zlatnom krugu.
Polaznici su cijelo vrijeme bili aktivno uključeni u rasprave i radionice te su se izjasnili o vlastitim ciljevima i potrebama tijekom strukturiranog tečaja.
Nakon toga uslijedio je market place na kojem su se predstavili svi polaznici, odnosno države i njihova tradicionalna jela. Na kraju je organiziran razgled centra Dublina.
Daljnji tijek strukturiranog tečaja nastavio se u sličnom tonu, svakog dana odrađene su radionice na temu te su se predstavljale države. Aktivnosti su se odnosile na timski rad i ravnotežu u njemu – daje se do znanja koliko je važna komunikacija i suradnja i, ukoliko toga nema, timski rad je skoro pa nemoguć. Jedna od aktivnosti koja je izuzetno zanimljiva i primjenjiva u nastavi je reader-writer-speaker. Aktivnost se odnosi na rad u grupi – tu se polaznicima dalo do znanja koliko je važno kako se grupa tvori te podjela uloga u samoj grupi kako bi svaki učenik bio uključen u rad i mogao pokazati vlastite jače strane. S polaznicima je odrađena vrlo zanimljiva aktivnost self-discovery koja je profesorima uvelike pomogla da osvijeste sebe i vlastite uloge kako bi poslije mogli lakše funkcionirati u timu te kako bi se poboljšala komunikacija i suradnja. Na istu se nastavila aktivnost compass points u kojoj se također radilo u grupi – tu su se polaznici sami opredijelili za tim – važna je bila raznolikost članova (timovi su izrađeni pomoću self-discovery zadatka) no tu se dala sloboda polaznicima da biraju stranu – napomenuta je važnost samostalne odluke koja govori o tome što pojedinac misli o sebi i što tom odlukom može i postati. Na kraju su timovi dobili i kreativni zadatak – Eutopia school. Svaki je član bio zadužen za nešto (osoblje, uprava, učionice, predmeti, parking, lokacija, sportovi, aktivnost…) te su morali osmisliti školu koja bi po njima bila savršena i dala učenicima i učiteljima sve što im treba.
Jedna od izuzetno korisnih aktivnosti odnosila se na Flipped classrom te se radilo u paru. Prof. Baljak je radila u paru s kolegicom iz Slovačke. Sve izrađene materijale trebalo je objaviti na projektnom Padletu - https://padlet.com/IrelandEuropass/collaboration-communication-creativity-and-critical-thinking-qzqoxy6dqzb0qd86.
Četvrti dan edukacije započeo je s aktivnošću koja se odnosi na Visual thinking i potiče na kreativnost i kritičko razmišljanje.
Polaznici su morali instalirati aplikaciju Flip koja je svima bila nova, postoje dvije verzije, za učitelje i učenike. Imali su prilike sudjelovati kao učenici u aktivnosti kako bi mogli osjetiti i vidjeti što i kako bi njihovi učenici mogli ili bi trebati činiti pri uporabi same aplikacije. Polaznicima su pokazane mogućnosti i dane ideje kako se aplikacija može upotrebljavati u nastavi kako bi učenicima pomogla pri usvajanju znanja, a činila im učenje zanimljivijim, jer se na njoj mogu postavljati zadaci (pisano ili usmeno u obliku videouratka) te se mogu pregledavati i ispravljati.
Polaznicima je omogućena i terenska nastava - posjet muzeju EPIC koji se odnosi na irsku emigraciju te su polaznici dobili domaću zadaću koju su morali napraviti i predati u aplikaciji Flip, kako bi mogli pokazati usvojena znanja i vještine.
Zadnji dan edukacije tekao je u zaključnom tonu. Prva radionica odnosila se na verbalnu i neverbalnu komunikaciju. Na papiru su polaznici trebali označiti jezike te ih postaviti na svoje mjesto uzimajući u obzir kako se oni osjećaju u odnosu na neki jezik (koji im je u srcu, rukama, nogama, glavi…) te je svaki polaznik na kraju predstavio svoj rad.
Nakon toga su se polaznici upoznali s tehnikom Sketchnotes koja se dobro primjenjuje u višim razredima i srednjoj školi te je izuzetno dobra za učenike koji teže prate redoviti program te imaju individualizaciju ili prilagodbu.
Pri kraju su polaznici imali test u aplikaciji JeopardyLabs gdje su po timovima (državama) pokazali svoje znanje o irskoj kulturi, povijesti i Dublinu. Hrvatski je tim pobijedio. 😊
Zadnja aktivnost odnosila se na zaključak tečaja – svaki je polaznik izradio kofer u kojem se nalaze: dojmovi s tečaja, što je sve naučio, što može koristiti na vlastitom poslu, odnosno u radu, dojmovi o Dublinu i irskoj kulturi te sva sjećanja koja nose kući…
Polaznicima su na kraju podijeljene potvrde o sudjelovanju.
U popodnevnim satima uslijedio je poludnevni izlet u Powerscourt House & Gardens kod Wicklowa te je u subotu organiziran posjet Glendaloughu - Russborrogh House.
Martina Baljak, prof. mentor
VAŽNO ! Na poveznici
učenici i roditelji mogu samostalno preuzeti i ispisati e potvrdu o statusu redovitog učenika/ice škole.
Potvrde koje su izdane putem eDnevnika zamjenjuju u potpunosti potvrdu iz škole u svim pravnim poslovima te za izdavanje potvrde više nije potrebno podnositi zahtjev školi.
Svoje dijete za usluge u Službi školske i adolescentne medicine naručiti putem aplikacije Terminko.
Klikom na sličicu otvorit će vam se njihova mrežna stranica.
E- SPOMENICA 2019-2020.pdf
E- SPOMENICA 2020-2021.pdf
E-SPOMENICA 2021-2022-.pdf
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Zahtjev roditelja za opravdanje izostanka ucenika s nastave.doc
Zahtjev za ispis iz izbornog predmeta .docx
Zahtjev ISPIS IZ PRODUZENOG BORAVKA.docx
Zahtjev za prestanak koristenja SK.MARENDE.docx
Zahtjev nostrifikacija.docx
Zahtjev za pristup informacijama.doc
Zahtjev roditelja za upis djeteta izvan upisnog podrucja.docx
OBRAZAC opravdanje izostanka ucenika POVRATAK U SKOLU.docx
OBRAZAC SUGLASNOST IZBORNA NASTAVA roditelji 2021.docx
Zahtjev za ispis iz izbornog predmeta 2021.docx
UPISNICA u osnovnu skolu.docx
Upisnica u 1.razred osnovne skole.docx
ISPISNICA iz OS Marije i Line Umag -Umago.docx
Odluka Uciteljskog vijeca o zabrani koristenja mobitela 2023.pdf
Predupisnica za skolsku 2024. 2025.docx
GDPR-PRAVILNIK-SKOLA.pdf
GDPR obavijest za roditelje ucenika skole.docx
Politika privatnosti OS Marije i Line, Umag PDF.pdf
Odluka o imenovanju sluzbenika za zastitu osobnih podataka 2023.pdf
Izvjesce o imenovanju sluzbenika za zastitu osobnih podataka 2023.pdf
Izjava o zastiti osobnih podataka OS Marije i Line 2023.pdf
Politika privatnosti OS Marije i Line, Umag 2023.pdf
Ukupno: 3012044
Ovaj mjesec: 9825
Ovaj tjedan: 2082
Danas: 130
Ukupno: 3012044