preskoči na sadržaj

Osnovna škola Marije i Line Umag

 > Naslovnica
Vijesti

Strukturirani tečaj

Autor: Jelena Paić, 20. 3. 2024.

Strukturirani tečaj The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools u Irskoj prof. mentorice Martine Baljak

U sklopu Erasmus+ projekta ​2023-1-HR01-KA122-SCH-000133818  POVEŽIMO SE!​
LET'S CONNECT! – ​Let's Collaborate on New Needs in​ Education and Creative Teaching projekta KA112 prof. mentor Martina Baljak krenula je na prvi od 4 planirana strukturirana tečaja.

Tečaj pod nazivom „The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools“ održao se u Dublinu, Irska, a organizirala ga je Europass Teacher Academy. Eedukacija je trajala od 4. do 9. ožujka 2024. Osim Hrvatske na tečaju su sudjelovali profesori, ravnatelji i treneri iz Danske, Španjolske, Grčke, Slovače te Réuniona.

Prvi dan edukacije tekao je u uvodnom tonu. Na samom početku predstavila se prof. McCann koja je vodila strukturirani tečaj. Polaznicima je dala nekoliko osnovnih informacija o tijeku edukacije i o zanimljivostima Dublina. Dio polaznika se predstavio prvi dan, dok se dio predstavio tijekom tjedna. Prof. Baljak izabrana je da predstavi Hrvatsku i Umag prvi dan.

Nakon uvodnog dijela prof. McCann krenula je s edukacijom te se raspravljalo o Gardnerovoj teoriji, odnosno o vrstama inteligencije i Sinekovoj teoriji o zlatnom krugu. 

Polaznici su cijelo vrijeme bili aktivno uključeni u rasprave i radionice te su se izjasnili o vlastitim ciljevima i potrebama tijekom strukturiranog tečaja.

Nakon toga uslijedio je market place na kojem su se predstavili svi polaznici, odnosno države i njihova tradicionalna jela. Na kraju je organiziran razgled centra Dublina.

Daljnji tijek strukturiranog tečaja nastavio se u sličnom tonu, svakog dana odrađene su radionice na temu te su se predstavljale države. Aktivnosti su se odnosile na timski rad i ravnotežu u njemu – daje se do znanja koliko je važna komunikacija i suradnja i, ukoliko toga nema, timski rad je skoro pa nemoguć. Jedna od aktivnosti koja je izuzetno zanimljiva i primjenjiva u nastavi je reader-writer-speaker. Aktivnost se odnosi na rad u grupi – tu se polaznicima dalo do znanja koliko je važno kako se grupa tvori te podjela uloga u samoj grupi kako bi svaki učenik bio uključen u rad i mogao pokazati  vlastite jače strane. S polaznicima je odrađena vrlo zanimljiva aktivnost  self-discovery koja je profesorima uvelike pomogla da osvijeste sebe i vlastite uloge kako bi poslije mogli lakše funkcionirati u timu te kako bi se poboljšala komunikacija i suradnja. Na istu se nastavila aktivnost compass points u kojoj se također radilo u grupi – tu su se polaznici sami opredijelili za tim – važna je bila raznolikost članova (timovi su izrađeni pomoću self-discovery zadatka) no tu se dala sloboda polaznicima da biraju stranu – napomenuta je važnost samostalne odluke koja govori o tome što pojedinac misli o sebi i što tom odlukom može i postati. Na kraju su timovi dobili i kreativni zadatak – Eutopia school. Svaki je član bio zadužen za nešto (osoblje, uprava, učionice, predmeti, parking, lokacija, sportovi, aktivnost…) te su morali osmisliti školu koja bi po njima bila savršena i dala učenicima i učiteljima sve što im treba.

Jedna od izuzetno korisnih aktivnosti odnosila se na Flipped classrom te se radilo u paru. Prof. Baljak je radila u paru s kolegicom iz Slovačke. Sve izrađene materijale trebalo je objaviti na projektnom Padletu - https://padlet.com/IrelandEuropass/collaboration-communication-creativity-and-critical-thinking-qzqoxy6dqzb0qd86.

Četvrti dan edukacije započeo je s aktivnošću koja se odnosi na Visual thinking i potiče na kreativnost i kritičko razmišljanje.

Polaznici su morali instalirati aplikaciju Flip koja je svima bila nova, postoje dvije verzije, za učitelje i učenike. Imali su prilike sudjelovati kao učenici u aktivnosti kako bi mogli osjetiti i vidjeti što i kako bi njihovi učenici mogli ili bi trebati činiti pri uporabi same aplikacije. Polaznicima su pokazane mogućnosti i dane ideje kako se aplikacija može upotrebljavati u nastavi kako bi učenicima pomogla pri usvajanju znanja, a činila im učenje zanimljivijim, jer se na njoj mogu postavljati zadaci (pisano ili usmeno u obliku videouratka) te se mogu pregledavati i ispravljati.

Polaznicima je omogućena i terenska nastava - posjet muzeju EPIC koji se odnosi na irsku emigraciju te su polaznici dobili domaću zadaću koju su morali napraviti i predati u aplikaciji Flip, kako bi mogli pokazati usvojena znanja i vještine.

Zadnji dan edukacije tekao je u zaključnom tonu. Prva radionica odnosila se na verbalnu i neverbalnu komunikaciju. Na papiru su polaznici trebali označiti jezike te ih postaviti na svoje mjesto uzimajući u obzir kako se oni osjećaju u odnosu na neki jezik (koji im je u srcu, rukama, nogama, glavi…) te je svaki polaznik na kraju predstavio svoj rad.

Nakon toga su se polaznici upoznali s tehnikom Sketchnotes koja se dobro primjenjuje u višim razredima i srednjoj školi te je izuzetno dobra za učenike koji teže prate redoviti program te imaju individualizaciju ili prilagodbu.

Pri kraju su polaznici imali test u aplikaciji JeopardyLabs gdje su po timovima (državama) pokazali svoje znanje o irskoj kulturi, povijesti i Dublinu. Hrvatski je tim pobijedio. 😊

Zadnja aktivnost odnosila se na zaključak tečaja – svaki je polaznik izradio kofer u kojem se nalaze: dojmovi s tečaja, što je sve naučio, što može koristiti na vlastitom poslu, odnosno u radu, dojmovi o Dublinu i irskoj kulturi te sva sjećanja koja nose kući…

Polaznicima su na kraju podijeljene potvrde o sudjelovanju.

U popodnevnim satima uslijedio je poludnevni izlet u Powerscourt House & Gardens kod Wicklowa te je u subotu organiziran posjet Glendaloughu - Russborrogh House.

 

Martina Baljak, prof. mentor

 




''Što se u moru skriva?''

Erasmus+

Potvrde za učenike

 

VAŽNO !  Na poveznici

https://ocjene.skole.hr/login

učenici i roditelji mogu samostalno preuzeti i ispisati e potvrdu o statusu redovitog učenika/ice škole.
Potvrde koje su izdane putem eDnevnika zamjenjuju u potpunosti potvrdu iz škole u svim pravnim poslovima te za izdavanje potvrde više nije potrebno podnositi zahtjev školi.

 

TERMINKO

Svoje dijete za usluge u Službi školske i adolescentne medicine naručiti putem aplikacije Terminko.

Klikom na sličicu otvorit će vam se njihova mrežna stranica.

 

Pomoćnici u nastavi- SKP

E-spomenice
Sigurnost na internetu

Tražilica
 

Popis udžbenika 2024./2025.
Dodatni materijali
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Školski kalendar

Školski kalendar za školsku godinu 2024./2025.

Akti i dokumenti
GDPR
Natječaji

 

 

 

Trenutno nema raspisanih natječaja za radna mjasta.

Obavijest RADNO VRIJEME sa strankama

 

 

Obavijest o radnom vremenu sa strankama nalazi se u prilogu

Katalog

Novo u knjižnici

Raspored informacija

Dani otvorenih vrata

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 2. 2011.

Ukupno: 3012044
Ovaj mjesec: 9825
Ovaj tjedan: 2082
Danas: 130
Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 2. 2011.

Ukupno: 3012044
Vrijeme u Umagu
CMS za škole logo
Osnovna škola Marije i Line Umag / Školska 14, HR-52470 Umag / os-marijeiline-umag.skole.hr / ured@os-marijeiline-umag.skole.hr
preskoči na navigaciju