preskoči na sadržaj

Osnovna škola Marije i Line Umag

 > eTwinning
Vijesti

Strukturirani tečaj „Stress and conflict management: the way to resilience and satisfaction“

Autor: Alenka Banić Juričić, 8. 4. 2024.

Erasmus+ KA1 „Let's Connect! – Povežimo se!“

Strukturirani tečaj „Stress and conflict management: the way to resilience and satisfaction“ na Tenerifama prof. Alenke Banić Juričić

Ishodi strukturiranog tečaja:

naučiti nešto o dinamici i karakteristikama stresa, uzrocima i posljedicama,

• steći uvid u individualne obrasce odgovora na stresne i konfliktne situacije,

• usvojiti i uvježbati različite alate i tehnike za prevenciju stresa i konfliktnih situacija,

• naučiti kako primijeniti alate za upravljanje stresom u konkretnim situacijama (npr. na relaciji učitelj-roditelj, prevenciji vršnjačkog nasilja itd.),

• naučiti kako izvoditi jednostavne vježbe relaksacije i vizualizacije kako bi ublažili anksioznost kod učenika,

• razmijeniti primjere dobre prakse s trenericom i ostalim sudionicima,

• ostvariti kontakte i umrežiti se s pojedincima i ustanovama u europskom sektoru obrazovanja.

U današnje se vrijeme uglavnom svi sve teže nosimo sa stresnim situacijama koje mogu nastati u našem profesionalnom i privatnom životu te smo pod neprekidnim pritiskom, što otežava rješavanje sukoba i konfliktnih situacija. Odnosi između učitelja i učenika te učitelja i roditelja, te uvijek prisutni rokovi za izvršenje zadanih zadataka na poslu, potencijali su uzročnici negativnog stresa kojim učitelji moraju naučiti kvalitetno upravljati u svoju korist. Naime, prevelika količina stresa na poslu može dugoročno imati ozbiljne posljedice na naše tjelesno i mentalno zdravlje i obrasce ponašanja prema učenicima, roditeljima i radnim kolegama.

Strukturirani tečaj „Stress and conflict management: the way to resilience and satisfaction“ („Upravljanje stresom i konfliktnim situacijama: put prema otpornosti i zadovoljstvu“) uveo nas je u teorijski i praktični dio rješavanja različitih stresnih i mogućih konfliktnih situacija te ponudio učinkovite alate za upravljanje i prevladavanje istih.

Tečaj sam pohađala u glavnom gradu Tenerife, Puerto de la Cruz od 10. do 16. 3. 2024. Osim mene kao predstavnice Hrvatske,  sudionice su došle iz cijele Europe, uglavnom iz obrazovnih ustanova iz Portugala, Latvije, Njemačke, Grčke, Francuske, Estonije i Poljske. Ukupno nas je bilo šesnaest, a naša voditeljica u ime organizatora tečaja ELA - Erasmus Learning Academy bila je Valeria di Bella za koju smo svi imali samo pohvale.

Prvi dan nam je predstavljen plan i program tečaja te metodologije rada. Nakon uvodne igre upoznavanja i predstavljanja te javnoga iznošenja naših očekivanja i strahova, sudjelovale smo u grupnim vježbama oluje mozgova (brainstorming) kako bi shvatile što je u biti stres te definirale vrste, simptome, izvore i najčešće uzroke. Opći zaključak prvoga dana bio da je „stres nešto osobno te da najčešće ovisi kako ga sami percipiramo i doživljavamo“.

U prva dva dana tečaja naučile smo razlikovati pozitivan od negativnog stresa. Naime, umjerena razina stresa uglavnom rezultira pozitivnim ishodima, motivirajući nas da se realiziramo u privatnom i profesionalnom životu ili ispoštujemo rokove u poslu. Zaključile smo da je i samo putovanje na Tenerife, sudjelovanje u projektima, prezentiranje raznih sadržaja pred publikom te svaka nova situacija koja nas izbacuje iz zone komfora, potencijalni izvor stresa koji se javlja kada smo suočeni s novim izazovima koje smo same odabrale, pa u tom slučaju je za nas takav stres pozitivan. S druge strane, negativan stres, poput osjećaja anksioznosti, duhovne ili tjelesne patnje, uvelike ograničava naše kvalitetno funkcioniranje te dugoročno vodi u različite zdravstvene probleme i depresiju.

Nakon teorijskog dijela, upoznale smo se s različitim kognitivno-bihevioralnim strategijama koje možemo primijeniti u određenoj stresnoj situaciji. Primjerice, prema talijanskom psihologu Giorgiu Nardoneu, kratkoročna terapija za nadvladavanje stresa može biti kreiranje popisa „Može i gore“  („TO DO LIST: How to get worse“) na koji se možemo svakodnevno referirati i označavati što smo tijekom dana loše odradili. Nakon određenog vremena ponavljanja radnji koje uzrokuju negativan stres, razviti će se u nama negativan osjećaj prema svakodnevnim pogreškama i s vremenom ćemo ih početi izbjegavati.

Grupne aktivnosti su nam uvelike olakšale poboljšanje vještina planiranja i upravljanja vremenom (Time management), a u isto vrijeme smo isprobavale tehnike disanja, relaksacije, vježbe vizualizacije i svjesne prisutnosti (mindfulness),  kako bi ovladale vještinom emocionalne ravnoteže.

Tijekom tečaja, empatija se pokazala ključnom za suzbijanje stresa i konfliktnih situacija.  Svaka osoba se rađa s određenom količinom emocionalne inteligencije i empatičnosti, a dobra je vijest da se učenjem o emocijama te osobine i sposobnosti mogu poboljšati. Nema sumnje da davanje empatičnih odgovora može biti vrlo izazovno, pogotovo kada osoba koja ih daje nije doživjela iste emocije kao osoba kojoj su upućeni tijekom međusobne komunikacije. Imali smo se priliku upoznati s različitim tehnikama za razvijanje empatije i načinima kako ju razlikovati od drugih vrsta reakcija.

Ne smijemo zaboraviti da je učinkovita komunikacija neophodna za upravljanje stresom i konfliktima. To je razlog zbog kojeg smo na tečaju isprobavali različite stilove komunikacije sudjelovanjem u svakodnevnim grupnim aktivnostima usmjerenim na suradničko rješavanje sukoba te, unatoč poteškoćama, prepoznali ove situacije kao prilike za profesionalni razvoj i učenje.

S obzirom na različito kulturološko podrijetlo sudionica, tečaj je cijelo vrijeme poticao međukulturnu razmjenu i međusobno učenje, a podjednako važno, shvatili smo da postoje učinkoviti alati za rješavanje stresnih situacija te da konfliktne situacije mogu imati i pozitivne učinke i dobrobiti.

U sklopu tečaja bili su organizirani i povijesno-kulturološki sadržaji - razgled glavnoga grada Puerto della Cruz, Posjet NP Parque Nacional del Teide (nalazi se najviši planinski vrh u cijeloj Španjolskoj vulkanskog podrijetla, visok 3.718 m), posjet gradiću La Orotava, Icod de los Vinos i Garachico te završna večera.

Poveznica na blog organizatora tečaja ELA: https://www.erasmustrainingcourses.com/blog/mastering-emotional-balance-the-key-to-stress-and-conflict-management-success

 

Autorica:

Alenka Banić Juričić, prof. engleskog i talijanskog u zvanju savjetnika




''Što se u moru skriva?''

Erasmus+

Potvrde za učenike

 

VAŽNO !  Na poveznici

https://ocjene.skole.hr/login

učenici i roditelji mogu samostalno preuzeti i ispisati e potvrdu o statusu redovitog učenika/ice škole.
Potvrde koje su izdane putem eDnevnika zamjenjuju u potpunosti potvrdu iz škole u svim pravnim poslovima te za izdavanje potvrde više nije potrebno podnositi zahtjev školi.

 

TERMINKO

Svoje dijete za usluge u Službi školske i adolescentne medicine naručiti putem aplikacije Terminko.

Klikom na sličicu otvorit će vam se njihova mrežna stranica.

 

Pomoćnici u nastavi- SKP

E-spomenice
Sigurnost na internetu

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 

Popis udžbenika 2024./2025.
Dodatni materijali
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Školski kalendar

Školski kalendar za školsku godinu 2024./2025.

Akti i dokumenti
GDPR
Natječaji

 

 

 

Trenutno nema raspisanih natječaja za radna mjasta.

Obavijest RADNO VRIJEME sa strankama

 

 

Obavijest o radnom vremenu sa strankama nalazi se u prilogu

Katalog

Novo u knjižnici

Raspored informacija

Dani otvorenih vrata

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 2. 2011.

Ukupno: 3011964
Ovaj mjesec: 9746
Ovaj tjedan: 2003
Danas: 52
Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 2. 2011.

Ukupno: 3011964
Vrijeme u Umagu
CMS za škole logo
Osnovna škola Marije i Line Umag / Školska 14, HR-52470 Umag / os-marijeiline-umag.skole.hr / ured@os-marijeiline-umag.skole.hr
preskoči na navigaciju